E-mail:

Vind hier het antwoord op de meest gestelde vragen.

Kom je er niet uit? Onze helpdesk helpt je graag verder.

Alles Abonnement Administratie Extra velden Inlezen andere database Toegang Verwantschap

Nee, helaas. Als je een account aanmaakt bij ZooEasy Online dan krijg je een lege database. Deze zal je zelf met honden moeten vullen. Het is wel mogelijk om bijvoorbeeld met een vereniging een Multi User Account aan te maken, dan kan je wel met meerdere mensen aan dezelfde database werken en informatie delen. Als het een rashondenvereniging is en je bent lid van de Raad van Beheer dan kan je ook bij hen bestanden met data opvragen die je weer kan importen in ZooEasy Online.

link

ZooEasy werkt volledig digitaal. We hebben er daardoor voor gekozen om de betaling van het abonnement, de aanvullende diensten en modules ook digitaal te laten verlopen. De factuur van een abonnement kan na betaling gedownload worden via het menu “Mijn abonnement”. De factuur voor aanvullende diensten of modules wordt automatisch toegezonden nadat de betaling is voltooid.

link

De factuur kan als volgt gedownload worden:

  1. Ga naar www.zooeasyonline.com en log in
  2. Klik op “Mijn abonnement”
  3. Klik op “Facturen”
  4. Klik op het jaar dat je wilt downloaden
  5. Klik op “Download” om de factuur te downloaden.

link

Controleer eerst de spam-box van je mailprovider. Omdat de mail een internetlink bevat, kan het zijn dat de mail uit veiligheidsoverwegingen in de spam-box terecht komt.
Sommige mail providers vangen de mail af voordat deze je mailbox bereikt. Dan ontvang je helemaal geen mail. GMX is daar een voorbeeld van. In dat geval kan je het beste een ander e-mailadres gebruiken bij de aanvraag van je Online administratie. Met een e-mailadres van Yahoo, Gmail of Hotmail ontvang je de mail wel en kan je een wachtwoord aanvragen voor je administratie.

link

Voordat je penningmeester het abonnementsgeld kan betalen tref je als beheerder voorbereidingen in ZooEasy. Die voorbereidingen bestaan uit de volgende stappen;
1. Login in ZooEasy Online.
2. Klik op het menu Mijn Abonnement.
3. Klik, rechtsboven in het nieuw geopende scherm, op de blauwe knop Verlengen.
4. Maak je keuze voor de juiste verlenging (1 maand/1 jaar).
5. Klik op Ga verder.
6. Controleer de persoonlijke gegevens van de persoon die gaat betalen, of vul die gegevens in.
NB; Vul in het veld ‘E-mail’ het emailadres van de penningmeester in.
7.  Klik op Betalen. Je wordt nu doorgeleid naar een scherm van DocData met betaalmogelijkheden.
8. Selecteer onder “2. U betaalt met” de optie Overboeking.
9. Klik op Doorgaan. Nu worden de betaalinstructies voor de overboeking getoond.
10. Vink aan Stuur mij deze instructies en controleer het emailadres dat daarachter is ingevuld. Dat moet het emailadres van de penningmeester zijn.
11. Klik op Doorgaan. Nu wordt de penningmeester per mail op de hoogte gebracht van de betaalinstructies.

link

In onze webwinkel bieden wij een dienst aan waarmee wij de bestanden van de Raad van Beheer voor de beheerder kunnen importeren. Hiervoor zal de beheerder eerst een backup moeten maken en daarna de administratie moeten sluiten voor de gebruikers. Daarna zal een medewerker van de ZooEasy helpdesk de importhandelingen uitvoeren en ter akkoord aanbieden aan de beheerder. Bij eventuele problemen kan de beheerder zelf weer de backup terugzetten. Na akkoord kan de beheerder de administratie weer open zetten voor de gebruikers.

Uitgangspunten
Algemeen

  1. Bestanden worden geïmporteerd in chronologische volgorde, te beginnen bij de oudste bestanden.
  2. Bestanden moeten zijn opgemaakt conform de specificaties van de Raad van Beheer.
  3. Bestanden worden as-is geïmporteerd; inhoudelijke aanpassingen worden niet gedaan.

Bestand met aangevraagde stambomen:

  1. Stamboomnummers van dieren die niet voorkomen in de administratie, maar wel als ouder zijn opgegeven in het Raad van Beheer bestand worden als nieuwe dieren aangemaakt. Ongeacht of het dier met een (iets) afwijkend stamboomnummer wel al in de administratie aanwezig is.
  2. Punt 1 geldt ook voor contacten die als eigenaar en/of fokker opgegeven zijn. Het al dan niet aanwezig zijn van een eigenaar of fokker wordt op basis van de volgende combinatie van gegevens uitgevoerd: Initialen, Achternaam, Adres, Woonplaats.
  3. De beheerder van de administratie geeft op voorhand aan:
    1. Of NHSB en een spatie als voorvoegsel aan het stamboomnummer toegevoegd moeten worden.
    2. Of de namen van honden, contacten, rassen en kleuren naar kleine letters geconverteerd moeten worden.
    3. In welke extra velden de volgende gegevens moeten worden opgeslagen: HD Resultaat, Mede-eigenaar, Chipnummer, Tatoeagenummer, Land van herkomst.

Bestand met gewijzigde adresgegevens:

  1. In het geval dat er stamboomnummers van honden zijn genoemd die niet voorkomen in de administratie wordt/worden die regel(s) uit het bestand verwijderd en in een apart document geplaatst. Dat document wordt na de import aan de beheerder toegezonden.
  2. Als er meer dan 5 nummers van honden in het bestand aanwezig zijn die niet in de administratie voorkomen, wordt in onderling overleg bepaald hoe het importproces verder vormgegeven kan worden.
  3. Punt 2 is ook voor dit bestand van toepassing.

Bestand met gezondheidsgegevens:

  1. In het geval dat er stamboomnummers van honden zijn genoemd die niet voorkomen in de administratie wordt/worden die regel(s) uit het bestand verwijderd en in een apart document geplaatst. Dit document wordt na de import aan de beheerder toegezonden.
  2. Als er meer dan 5 nummers van honden in het bestand aanwezig zijn die niet in de administratie voorkomen wordt in onderling overleg bepaald hoe het import proces verder vorm gegeven kan worden.
  3. De beheerder van de administratie ontvangt, op basis van de opgestuurde bestanden, een Excel document met aanwezige onderzoeksvelden. In dat bestand staan ook de extra velden zoals die in administratie aanwezig zijn. Het is vervolgens aan de beheerder om van de Raad van Beheer gegevens veld voor veld aan te geven in welke extra velden in de administratie de gegevens geïmporteerd moeten Deze handeling wordt alleen de eerste keer dat ZooEasy de handeling uitvoert gedaan. Alle overige keren zal deze opzet als standaard gebruikt worden.

link

De schuifbalk komt tevoorschijn op het moment dat je op één van de zichtbare tabbladen klikt. Het betreft een dunne grijze balk. Deze balk pak je dan ook gelijk met de muis vast (met de muis erop gaan staan, linkermuisknop indrukken en vasthouden) om ermee naar de gewenste tabbladen te schuiven. Wacht daar niet te lang mee omdat de schuifbalk dan weer verdwijnt.
Tip: als je Safari als browser gebruikt, is de schuifbalk helemaal niet zichtbaar. Gebruik dan FireFox als browser.

link

Waarschijnlijk heb je je abonnement verlengd op de dag voor je abonnement verviel. In dat geval kan het gebeuren dat de overboeking van je abonnementsgeld een paar dagen duurt. Je administratie wordt geblokkeerd totdat de betaling bij ons binnen is. Daarna kan je gewoon weer verder werken met ZooEasy.

Tip: verleng je abonnement een paar dagen vóór de vervaldatum. Dan is je abonnementsgeld op tijd overgeboekt en blijft je administratie toegankelijk.

link

Het is mogelijk om standaard alleen de dieren te zien die in je bezit zijn bij het starten van ZooEasy Online. Dit werkt als volgt:

1. Klik op Beheer
2. Klik tabblad Accounts
3. Klik op Lijst
4. Klik op je account
5. Zorg ervoor dat bij Nummer het nummer van jezelf als contact staat of selecteer je eigen contact via de knop …
6. Klik op Bewaren
7. Klik op Mijn account
8. Klik de optie Toon eigen dieren aan
9. Klik op Bewaren
10. Log uit en log opnieuw in

Je krijgt nu standaard altijd de dieren te zien van jezelf. Belangrijk is wel dat je bij verkoop en overlijden altijd de eigenaar aanpast. Dat betekent dat ook dieren die zijn overleden en dieren die niet meer in je bezit zijn, maar waarbij je wel als eigenaar staat geregistreerd worden getoond. Het is dus belangrijk je administratie nauwkeurig bij te houden. Als een dier overlijdt verwijder je ook je contactnummer uit het veld eigenaar. Als je een dier verkoopt, wijzig je ook het contactnummer in het veld eigenaar.

link

Door de beheerder van de administratie uit te voeren:

  1. Klik op het menu Mijn Abonnement.
  2. Klik, rechtsboven in het nieuw geopende scherm, op de blauwe knop Verlengen.
  3. Maak je keuze voor de juiste verlenging (1 maand/1 jaar).
  4. Klik op Ga verder.
  5. Controleer de persoonlijke gegevens van de persoon die gaat betalen, of vul die gegevens in.
  6. Klik op Betalen.
    Je wordt nu doorgeleid naar een scherm van DocData met betaalmogelijkheden.
  7. Selecteer onder “2. U betaalt met” de optie Overboeking.
  8. Klik op Doorgaan.
    Nu worden de betaalinstructies voor de overboeking getoond.Daarbij wordt een uniek betalingskenmerk getoond. Het is belangrijk dat je het betalingskenmerk toevoegt in het veld ‘omschrijving’ in uw bankoverschrijving. Als het betalingskenmerk niet correct is ingevuld of ontbreekt is DocData niet in staat om de betaling te verwerken. Deze betaling dient binnen 7 dagen te zijn voldaan.Op dit scherm staat ook een veld waarin een e-mail adres opgegeven kan worden. Door die optie aan te vinken en het e-mail adres van de penningmeester in te voeren wordt de penningmeester per mail op de hoogte gebracht van de betaalinstructies.

Klik op de link meer informatie om aanvullende informatie te lezen over de overboeking.

  1. Klik op Ga door.
    Per e-mail wordt nu de penningmeester geïnformeerd over de betaling die nog gedaan moet worden. Conform de opgestuurde instructies moet de penningmeester, of diegene die de mail ontvangen heeft, de betaling per overboeking voldoen.
  2. Je keert nu terug naar het Mijn abonnement gedeelte van ZooEasy Online.
  3. In ZooEasy Online wordt de abonnementsverlenging klaargezet, in afwachting van de betaling.
  4. Na ontvangst van de betaling staat, in het menu onderdeel Facturen, in PDF vorm een factuur klaar die hoort bij de verlenging. Deze factuur kan gedownload worden, aan de penningmeester worden toegestuurd en worden opgenomen in de boekhouding.

Meer informatie:

Overboekingen

Inleiding

De overboeking is een betaalmethode die geheel offline plaatsvindt. Door de relatief lange doorlooptijd van de overboeking en de grote kans op fouten, is de overboeking geen uitermate geschikte betaalmethode voor het internet. De overboeking wordt toch nog relatief veel gebruikt op het Internet, dit komt voornamelijk doordat het bij consumenten een bekende en vertrouwde methode is.

Hoe werkt een overboeking?

De overboeking is een betaalmethode waarbij de koper het initiatief heeft. De koper geeft opdracht tot het overboeken van het geld van zijn rekening naar die van de verkoper (of derde partij die gemachtigd is de gelden te ontvangen). Dit doet de koper via zijn telebankier software of door het invullen van een overboekingsformulier en dat te versturen naar zijn bank. Tevens bieden veel banken de mogelijkheid om telefonisch opdracht te geven tot het overboeken van het geld.

Voor- en nadelen

Voordelen

  • Overboeken is een veilige methode, doordat de koper geen gegevens verstuurt over het internet.

Nadelen

  • Overboeken is een offline betaalmethode, waardoor het relatief veel tijd kost voordat het geld ontvangen is en de verkoper zijn goederen uit kan leveren.
  • Overboeken is een betaalmethode die gevoelig is voor fouten. De koper moet de gegevens overnemen en invullen, wat makkelijk kan leiden tot fouten.

Kosten overboeking

Een overboeking die gedaan wordt middels een overboekingsformulier is gratis voor particulieren. Wanneer de koper telefonisch opdracht geeft tot de overboeking, worden door de bank kosten in rekening gebracht. Deze kosten verschillen per bank.

Wat moet ik als koper doen om over te kunnen boeken?

Om over te kunnen boeken heeft een koper een bankrekening nodig en, voor overboeking middels formulieren, overboekingsformulieren. Deze formulieren kunt u bij uw bank aanvragen en worden u dan doorgaans gratis toegestuurd.

Hoe handelt docdata payments uw overboekingen af?

docdata payments handelt uw betaling af. Dat betekent dat docdata payments het geld van u ontvangt en het doorbetaalt aan de winkelier waar u iets bij heeft gekocht. Op het moment dat het geld door docdata payments wordt ontvangen, wordt de winkelier hiervan op de hoogte gesteld. U zult daar verder niets van merken. Het enige verschil waar u mee te maken krijgt, is dat u op uw overboekingsformulier (of per telefoon) het rekeningnummer van docdata payments dient te vermelden. Dit nummer wordt u getoond als u kiest voor de overboeking als betaalmethode voor uw transactie.

Meer weten?

Als u meer wilt weten docdata payments, kunt u contact opnemen met de Business Service Desk van docdata payments, die te bereiken is op  support@docdatapayments.com. Voor meer informatie over overboekingen kunt u contact opnemen met uw bank.

link

Waarschijnlijk heb je dit dier vandaag pas toegevoegd aan je administratie. Het inteeltpercentage wordt ’s nachts berekend. Morgen zal je wel een inteeltpercentage zien bij het dier.

Het is echter mogelijk dat ook morgen (en de dagen erna) ‘Herberekenen’ wordt aangegeven bij inteeltpercentage. In dat geval kan het inteeltpercentage niet worden berekend omdat er ergens in de stamboom een dier als zijn eigen voorouder voorkomt.
Als deze fout in de directe ouders, grootouders en betovergrootouders zit, kan je dat zien door de stamboom te bekijken. Je ziet dan al snel een dier dat als zijn eigen voorouder voorkomt.

Zie je dit niet in de stamboom dan adviseren we een populatie-analyse van de administratie te maken. De dieren die in hun eigen stamboom voorkomen worden daarin grafisch weergegeven.

Om een populatie-analyse uit te voeren raadpleeg je het ‘Handboek-ZooEasy-Online-Verslagen’. Dit vind je op onze site ‘Support/Downloads en handleidingen’. Ga naar hoofdstuk ‘1.1.1 Tabblad exporteren’. In de paragraaf ‘Exporteren Dieren (Populatie analyse)’ lees je hoe je deze uitvoert.
NB; er wordt gesproken van een ‘ASCII’ bestand. Dit mag een bestand zijn met de extentie ‘.txt’.

link

Je account moet nog aan je contactnummer worden gekoppeld. Stuur daarvoor een mail naar ‘supportonline@zooeasy.com’ met het verzoek je account aan je contactnummer te koppelen. Daarin meld je het contactnummer mét contactnaam waaraan wij je account moeten koppelen. Controleer dit goed. Deze koppeling voeren wij slechts éénmaal uit.

link

In het scherm ‘Basisgegevens’ van een dier komt de term ‘Ras %’ voor. In dit veld wordt het raspercentage van het dier getoond. De eerste 3 posities staan voor de afkorting van het ras. Als de afkorting van het ras in de basistabellen niet ingevoerd is, wordt dit getoond door drie sterretjes. Het raspercentage wordt per dier door ZooEasy berekend in het nachtverwerkingsproces.

Als er geen percentage vermeld staat maar de term ‘Herberekenen’ wordt het percentage in het nachtverwerkingsproces berekend en zal er de volgende dag wel een percentage worden weergegeven.

Als je vindt dat het raspercentage onjuist is, kan je dat handmatig aanpassen. De uitleg van deze aanpassing vind je in het ‘Handboek ZooEasy Online – Dieren’. Je vindt de informatie in hoofdstuk ‘1.1.3.2.1.Tabblad Basisgegevens’ op bladzijde 22.

Volg de onderstaande navigatie op onze site om bij de handboeken te komen;
1. Ga naar www.zooeasy.nl
2. Beweeg de muisaanwijzer naar ‘Support’. Er verschijnt een lijstje
3. Klik ‘Downloads en handleidingen’
4. Scroll op de pagina naar beneden om het juiste handboek op te zoeken.

link

Eerst maak je een Online administratie aan voor de diersoort die voor jou het belangrijkst is. Je importeert de gegevens van deze diersoort vanuit ZooEasy Stand Alone in ZooEasy Online. Hoe je dit kan doen, vind je in dit stappenplan.

Nu de gegevens van je belangrijkste diersoort in ZooEasy Online staan, heb je 2 opties;

  1. Je neemt een (of meerdere) extra ZooEasy Online abonnement(en) waarin je per administratie een diersoort importeert.
  2. Je neemt contact op met de helpdesk. Wij bespreken samen de mogelijkheden en de vervolgstappen.

link

Het kan zijn dat er meerdere administraties op de server in de wacht staan om ingelezen te worden. Aan het einde van het import proces heb je een wachtrijnummer ontvangen dat daarmee te maken heeft.

Daarnaast kan het zo zijn dat er veel foto’s en/of veel documenten in je administratie staan. Ook kan je administratie van grote omvang zijn. Naast deze mogelijke oorzaken speelt ook je internetverbinding een rol. Als deze wat trager is, duurt het wat langer om de administratie te uploaden.

link

Ik volg het Stappenplan importeren Stand Alone database in Online. Bij stap 4.4 heb ik het ToOnlineDatabase.zip bestand in een bepaalde map opgeslagen. Als ik echter bij stap 7.7 dit bestand in die map opzoek staat het bestand daar niet. Wat nu?

Mogelijk is je database zo groot dat het bestand niet via het programma ZooEasy kan worden opgeslagen. Daarvoor is een andere oplossing. Hieronder staat een ‘nieuwe stap 4’.

Stap 4; ZooEasy Online bestand aanmaken.
1. Ga naar Windows verkenner (tegelijk op je toetsenbord het Windowsvlaggetje en ‘e’ indrukken)
2. Zoek in het linkergedeelte van je scherm de C-schijf op, klik daar éénmaal op
3. Zoek de map ‘ZooEasy’ op, klik daar éénmaal op
4. Klik nu éénmaal op de map ‘ZooEasy v12’, in het rechtergedeelte van je scherm zie je nu een aantal mappen en bestanden
5. Zoek het bestand ‘Repair’ op en dubbel klik daarop, het scherm ‘Onderhoud database’ opent
6. Klik ‘Exporteren naar Online’, als het proces is afgerond wordt dat gemeld.
7. Klik ‘Ok’, Nu zie je het bestand ‘ToOnlineDatabase.zip’ in het rechtergedeelte van je scherm tussen de andere bestanden staan.

Nu kan je verder met stap 7.7.

link

Het klikken op de link E-mail beheerder stuurt, over het getoonde record (dier/combinatie/contact/uitslag), een e-mail met verwijzing naar dat record aan de beheerder van de administratie.  Afhankelijk van de abonnementsvorm (Forever Free / Single User) van de administratie kan het zijn dat je een e-mail stuurt aan jezelf.

Door op de link te klikken stuur je geen bericht aan de ZooEasy Online helpdesk!

Als je een bericht aan de ZooEasy Online helpdesk wil sturen en gebruik wil maken van de verwijzing naar een record,
stuur dan eerst een bericht aan jezelf (of de beheerder) via de link ‘E-mail beheerder’
en stuur die e-mail via je gewone mail programma door aan de ZooEasy Online helpdesk.

 

link

Bij bedragen onder de 1 euro wordt alleen de credit card als betaalmethode aangeboden. Dit heeft te maken met de provisie die wij afdragen aan onze tussenpersoon die de betalingen regelt. Voor andere betaalmethodes worden vaste bedragen in rekening gebracht die rond de euro liggen. Voor de creditcard is dit een vast percentage.

link

Als je een nieuw extra veld hebt gemaakt, zie je deze niet meteen. Deze moet eerst nog aan je rol toevoegen. Dat doe je zo:
1. Ga naar het menu Beheer – Basistabellen – Rollen.
2. Klik op de rol waaraan je de extra velden wilt koppelen (in Single User is dit altijd de beheerder of manager).
3. Klik op de nieuwe extra velden en klik op Bewaren.
4. Log nu opnieuw in op de database van ZooEasy Online.

Nu kan je de extra velden gebruiken.

link

Als je je wachtwoord niet meer weet, kan je de volgende stappen uitvoeren om een nieuw wachtwoord aan te vragen:

  1. Klik op de volgende link: https://www.zooeasyonline.com/login.php
  2. Vul dan het email adres in, waarvoor het account is aangemaakt.
  3. Klik op de link wachtwoord vergeten. Je ontvangt een e-mail met een link op dit adres.
  4. Open de ontvangen e-mail en klik (1x) op de link in de e-mail. Het inlogscherm wordt opnieuw getoond, en tegelijk wordt er een e-mail gestuurd.
  5. Sluit het nieuw geopende scherm.
  6. Open de tweede e-mail die je net hebt ontvangen. Daarin staat een nieuw wachtwoord.
  7. Vervolgens kan je inloggen met het nieuwe wachtwoord.

link

Als je je al hebt aangemeld voor ZooEasy en een administratie hebt aangemaakt, kan je er niet nog een aanmaken op hetzelfde e-mailadres. Ook als je beheerder van een andere administratie bent en al een account hebt, kan je er niet nog een maken. De aanvraag is wel bij ons aangekomen. Neem gerust contact op met de ZooEasy Online helpdesk. We horen graag wat je wensen zijn en helpen je verder.

link

Forever Free is bijna hetzelfde als de betaalde versies. Toch zijn er een paar verschillen. ZooEasy Online heeft een importfunctie. Deze functionaliteit is niet beschikbaar voor Forever Free. Als je overstapt op een betaalde versie van ZooEasy Online, dan krijg je deze functie er (soms pas na betaling) automatisch bij. De functie wordt pas zichtbaar als je uitlogt en weer inlogt op de database, zodat je nieuwe instellingen van toepassing zijn.

Daarnaast kan je maximaal 25 dieren toevoegen aan de Forever Free functie. (In de betaalde versies kan je een onbeperkt aantal dieren toevoegen).

link

Helaas, dat kan je niet zelf doen. Maar wij doen het graag voor je! Stuur ons een mail met daarin de huidige naam van je administratie en geef ons door hoe je nieuwe naam moet zijn. De ZooEasy Online helpdesk voert de aanpassing voor je door.

link

Om te voorkomen dat er gecompliceerde berekeningen uitgevoerd moeten worden om de tarieven voor de nieuwe accounts te berekenen, kan je pas weer accounts aanschaffen als de wijziging of verlenging toegepast is. In het menu Mijn abonnement zie je na welke datum je weer accounts kunt bestellen. Heb je toch eerder extra accounts nodig? Neem dan gerust contact op met de  ZooEasy Online helpdesk.

link

Volg dit stappenplan om je bestanden van ZooEasy Stand Alone te importeren naar je nieuwe Online database: Stappenplan.

Het is belangrijk om te weten dat ZooEasy Online anders werkt dan je huidige Stand Alone programma. Daarom kan je niet alle bestanden rechtstreeks importeren. Hier lees je welke bestanden je niet mee kan nemen en welke bestanden je handmatig moet toevoegen: Importeer je bestanden in ZooEasy Online.

link

Als je stopt met ZooEasy Online of je laat het abonnement verlopen, dan wordt de database automatisch na 1 maand verwijderd. Je krijgt altijd bericht als je abonnement is verlopen.

Tip 1: exporteer je gegevens voordat je stopt met ZooEasy Online. Zo houd je altijd je eigen gegevens.
Tip 2: is je account per ongeluk verlopen? Neem zo snel mogelijk contact op met de helpdesk. In overleg zetten we de database nog 1 dag voor je open. Dan kan je je gegevens alsnog exporteren of je abonnement verlengen.

link

Ja, leuk! Je kan dit zelf regelen via het menu Mijn abonnement in ZooEasy Online. Je gegevens blijven bewaard. Mogelijk moet je wel even uitloggen en opnieuw inloggen om de wijziging te zien. Maar daarna kan je direct extra dieren toevoegen aan je database.

link

Het abonnement kan betaald worden via het menu onderdeel Mijn abonnement in ZooEasy Online.

link

Wij hanteren geen opzegtermijn als je het ZooEasy Online abonnement wilt beëindigen. Als je geen actie onderneemt, gebeurt dit automatisch na afloop van de gekozen abonnementsperiode.

link

Als Multi User heb je meer mogelijkheden dan een Single User. Dat verschil zit vooral in de mogelijkheid om accounts toe te voegen. Hiermee kan je namelijk met meer personen tegelijk in dezelfde database werken. Deze functie krijg je erbij als de wijziging is doorgevoerd (eventueel na betaling), maar wordt pas zichtbaar als je opnieuw inlogt op je database. Een Single User kan maar met één account inloggen op zijn eigen database.

link