ZooEasy is beschikbaar in de volgende talen:

Klanten 2.130 | Accounts 9.177 | Dieren 5.822.362

Een professionele overstap naar ZooEasy Online

Een professionele overstap naar ZooEasy Online

Datum: april 23, 2021

Wat begon met kraanvogels in de tuin, is uitgegroeid tot een bedrijf in hoogwaardig vogelvoer: Research en Development Center Wisbroek van oprichter en eigenaar Vitor Moonen. “Bij Wisbroek in Stramproy ontwikkelen we hoogwaardig voer voor speciale vogelsoorten. Het voer dat Wisbroek ontwikkelt, wordt uitgebreid getest in o.a. het R&D center, waar een grote diversiteit aan vogelsoorten is ondergebracht in professionele verblijven. In het begin hadden we vooral behoefte aan eenvoudige software om een goed overzicht te hebben van alle dieren. Nu is de bedrijfsvoering enorm uitgebreid en zeer professioneel. Het programma van ZooEasy Online is daarin meegegroeid en kan een compleet overzicht verschaffen, waarbij we alle benodigde informatie van de dieren kunnen registreren.” We interviewen Tiago Nabiço, Manager of Operations bij Wisbroek, onderdeel van Moonen Group of Companies.

Een logische overstap naar ZooEasy Online

Het beleid binnen Moonen Group of Companies is overgegaan naar een cloud-structuur. Het was voor ons een logische stap om van de Stand Alone versie, die op de server stond, over te gaan naar ZooEasy Online. Vanuit het systeembeheer is het prettig dat er met een online versie geen ruimte op de server nodig is. Daarnaast is ZooEasy Online flexibel in het toevoegen en afmelden van extra gebruikers. De gegevens zijn nu overal beschikbaar, en dat is een groot voordeel. Verder zijn er geen nieuwe updates noodzakelijk bij nieuwe functionaliteiten, omdat dit meteen online wordt doorgevoerd.

Verschil tussen Stand Alone en ZooEasy Online

Omdat Wisbroek met beide versies heeft gewerkt, zijn de verschillen erg duidelijk. Tiago vervolgt zijn verhaal: “We werken nu zo’n vier maanden met ZooEasy Online. Het grootste verschil is natuurlijk dat ZooEasy Online in de cloud werkt, maar ook de look en feel van de deze versie is anders. Daarnaast zijn er ook qua gebruik verschillen. Iemand die de Stand Alone versie gewend was, moet soms wel wat zoeken in de nieuwe Online versie naar bepaalde functies of gegevens, omdat deze op een andere plek staan. Als je weet waar je moet zoeken, werkt ZooEasy Online erg prettig!”

Artikel gaat verder onder foto.

Hoe gebruiken jullie ZooEasy?

“Wij gebruiken ZooEasy voor de basisadministratie, zoals het registreren van vogels en hun gegevens. Bijvoorbeeld ringnummer, waarde van de vogel, data van aan- en verkoop, documentatie, resultaten van de dierenarts en zelfs de verhuizing van verblijf. Het is een eenvoudig te begrijpen programma. In de toekomst is een app waarin je snel data kunt zoeken wel een mooie aanvulling!”

Alles is goed geregeld

Tiago geeft aan altijd goed samen te werken met ZooEasy. “De ondersteuning vanuit ZooEasy is erg goed. Vragen worden snel en vooral goed beantwoord. Ook de overstap van de Stand Alone versie naar de Online versie werd goed ondersteund waardoor het soepel verliep. Bij de overstap zijn er geen gegevens verloren gegaan en we hoefden ook niet extra gegevens toe te voegen. Alles is goed geregeld!”

Samen verder!

ZooEasy Online blijft in ontwikkeling en er kunnen nog wat functionaliteiten ontbreken. Tiago geeft nog een paar tips: “De interface zou meer informatie kunnen laten zien door het hele scherm te gebruiken. Het is nu niet beeldscherm vullend en daardoor soms wat onoverzichtelijk. Om bepaalde functies en gegevens binnen ZooEasy Online makkelijker en sneller te vinden, is een informatiesessie vanuit ZooEasy een goed idee! Veel vragen kan ZooEasy dan al wegnemen en de gebruiker wordt sneller wegwijs in deze versie. Uiteindelijk vinden wij het erg prettig om met ZooEasy samen te werken! De Online versie werkt eenvoudig en is flexibel. We hebben de juiste overstap gemaakt en zijn blij dat we samen verder kunnen!”