ZooEasy is beschikbaar in de volgende talen:

Klanten 2.469 | Accounts 8.604 | Dieren 6.082.123

Als ik gegevens exporteer worden sommige karakters verkeerd getoond, hoe kan ik dit oplossen?

Het stappenplan is als volgt:

De gegevens worden vanuit ZooEasy correct geëxporteerd. Alleen Excel gaat hier niet correct mee om. Het gaat mis als je het .csv-bestand direct opent in Excel.
Dit kun je voorkomen door alsvolgt te werk te gaan:

Eerst controleren we de codering van het .csv-bestand:
1. Open het .csv-bestand in Kladblok
2. Klik het menu Bestand en selecteer Opslaan als
3. Klik op de drop down box Opslaan als en selecteer Alle bestanden (*.*)
4. Klik op de drop down box Codering
5. Controleer de getoonde codering

Voor Windows 10 gebruikers die update 1903 toegepast hebben moet dat UTF-8 met BOM zijn en voor gebruikers van oudere Windows UTF-8. Mocht hier nog andere waarde staan, corrigeer dit dan door de juiste waarde uit de drop down box te selecteren.

6. Klik op Sluiten als er niets is gewijzigd of anders op Opslaan, als de codering werd gewijzigd, en bevestig dat het bestand overschreven mag worden (of nog beter, sla het bestand op met het achtervoegsel …-UTF8BOM.csv of …UTF8.csv)


Terug naar zoekscherm